Navike za bolji radni dan, postavljanje svakodnevnih ciljeva za bolju uspješnost, kako najlakše proći kroz radni tjedan, pet ciljeva na tjedan

  • netinfo.hr
  • 11.05.2018

Navike za bolji radni dan

Prije nego što se počnete osjećati preopterećeno i nervozno jer ništa ne stižete, vječno ste umorni i neispavani, a obaveze se gomilaju, pokušajte uvesti u svoj dnevni plan navike, koje imaju sretni i odmorni ljudi, koji dočekuju svaki novi dan s osmijehom! Neka taj osmijeh počne krasiti i vaše lice svako jutro!

Fizička aktivnost našem je tijelu neophodna za normalno funkcioniranje i održavanje zdravlja pa nemojte zanemariti taj aspekt svojeg života. Svakodnevno dugotrajno sjedenje za računalom umara i šteti našem tijelu pa je šetnja jednom ili dva puta dnevno najmanje što možete učiniti za svoje tijelo. Ne samo da ćete tako izbaciti iz sebe nakupljeni stres, nego ćete biti i sretniji jer će vaše tijelo uslijed tjelovježbe početi ispuštati endorfin, odnosno hormon sreće.

Prije nego što zaista počne svakodnevna žurba i radni dan, odvojite malo vremena za sebe kako biste odradili jutarnje rituale koji vas ispunjavaju i omogućuju vam da uđete u novi radni dan smireni i staloženi. Nekima jutarnji ritual znači provođenje obavezne vježbe istezanja, nekima je to prva šalica kave uz prelistavanje novina, dugotrajan tuš ili slušanje omiljene glazbe.

Biti svjestan svoje okoline i svih, čak i najmanjih djela i aktivnosti kojima se bavite možda se čini kao težak pothvat, ali vrijedi truda. To je jedini način da primijetite koliko se često bezrazložno žalite na svijet oko sebe umjesto da prigrlite svaki novi izazov s osmijehom. Ovaj pristup omogućit će vam da njegujete kvalitetne odnose sami sa sobom i s dragim osobama koje vas okružuju. Budite prisutni u svojim odnosima, spremite mobitel i uživajte u trenutku koji dijelite s drugima.

“Ne” je kratka, ali snažna riječ koja vam može pročistiti život od suvišnih stvari, obaveza i osoba. Nije je uvijek lako izreći, pogotovo kada neki zahtjev dođe od nama dragih osoba, ali je zato važno početi stavljati sebe na prvo mjesto i odbijati sve što nam stvara nelagodu i uzrokuje stres. Što ste pod većim teretom obaveza, to će vaše tijelo biti umornije, a vi nesretniji. Oduprite se želji da svima ugodite i lakše ćete disati.

Postavljanje svakodnevnih ciljeva za bolju uspješnost

Svi želimo biti što uspješniji, ali za to treba imati puno strpljenja i uložiti dosta truda. Kako biste to postigli trebate znati što želite, bez toga nećete baš daleko dogurati. Postavljanje ciljeva vam u tome pomaže. Kada imate cilj do kojeg želite doći tada znate u kojem smjeru idete. 

Kako biste znali kamo idete i u kojem smjeru tada trebate postaviti cilj ili ciljeve. Možete postaviti cilj koji želite postići za tjedan dana, mjesec dana ili za par godina, ali i svakodnevni ciljevi nam pomažu malo po malo doći do onih velikih stvari. Organizirajte si dane. Svaki dan postavite neki cilj, da obavite jedan dio posla do kraja, da obavite sve obaveze koje imate taj dan. Postavljanje svakodnevnih ciljeva vam pomaže u organiziranju obaveza i vremena. Tako ćete lakše stići sve obaviti na vrijeme, a bit ćete i korak bliže svojim ciljevima. 

Kako najlakše proći kroz radni tjedan

Ponedjeljak je uvijek najgori dan u tjednu jer je to prvi radni dan. Vrlo često smo u depresiji već u nedelju popodne jer znamo da je slijedeći dan radni. Radimo li još posao koji nam nije previše uzbudljiv tada nam može biti još teže podnijeti taj prvi dan u tjednu, ali i ostale radne dane.

Možemo si olakšati radni tjedan i ne moramo svaku nedjelju padati u depresiju zbog početka novog radnog tjedna. Vrlo je bitno kako ćemo sami sebi organizirati sve što trebamo taj tjedan obaviti i napraviti. Bez organizacije nećemo baš biti učinkoviti pa to moramo upotrijebiti. Kada si zadamo zadatke i isplaniramo plan rada tada će nam sve ići lakše. Svaki dan u tjednu možemo organizirati poslove na poslu, a i obaveze koje imamo kod kuće. Kada svaki da bude isplaniran, tako će vam i dani brže prolaziti, a s time i radni tjedan. Pokušajte neke svoje metode primijeniti, sami znate kako vam i što najviše odgovara. Razmišljajte pozitivno, nemojte dopustiti sami sebi da padate u depresiju, već se fokusirajte na svoje obaveze i na ono što ste si zadali napraviti.

Pet ciljeva na tjedan

Ciljevi su krajnje točke prema kojima su usmjerene aktivnosti. To su odredišne točke do kojih želimo doći. Ciljevi proizlaze iz plana misije. Oni tvore hijerarhiju tako da je ostvarenje jednog cilja preduvjet da se ostvare ostali ciljevi.

Motivacija nam često izmiče. Ponekad prštimo od motivacije, a drugih dana ne možemo se pomaknuti s mrtve točke koliko god se trudili. Nepomični smo ispred računala, prisiljavamo se na tipkanje, kreiranje, razvijanje i ubrzo postajemo svjesni da smo negdje daleko u svojim mislima bez brige za posao koji trebamo obaviti. Jednostavno smo neinspirirani  i ne znamo kako si pomoći. 

Cilj treba biti jasno izražen i naglašavati ono što želite postići. Specificiranje cilja je odgovor na pitanja: Što želite postići? Koristite riječi poput: organizirati, koordinirati, razvijati, planirati, izgraditi... Zašto je ovo potrebno učiniti u zadanom vremenskom roku? Kako možete postići svoj cilj? Na koji način?

Ispravno postavljanje ciljeva važna je metoda koja vam pomaže prilikom: odlučivanja o važnim poslovnim/životnim promjenama, odvajanja bitnog od nebitnog, samomotiviranja postizanja veće razine samopouzdanja, utemeljenog na uspješno postignutim ciljevima. Vaš poslovni trener može vam pomoći i podučiti vas metodama i tehnikama za donošenje i ostvarivanje važnih životnih ili poslovnih ciljeva.