Zapošljavanje, provjeravanje i izgled kandidata te odavanje priznanja za obavljen posao i slušanje onoga što se ne izgovara

  • netinfo.hr
  • 12. srpnja, 2018

Zapošljavanje

Većina menadžera smatra da je zapošljavanje novih radnika samo iritantna smetnja u odnosu na njihovu stvarnu funkciju. Vrijeme, energija i emotivno iscrpljivanje vezano uz proces zapošljavanja odvlači ih od njihovih svakodnevnih zadataka, zahtijeva od njih dodatne sate rada i, što je najgore, plaše se kako će odabrati pogrešno i morati ponavljati čitav proces za nekoliko mjeseci.

U većini velikih tvrtki i u brojnim manjim tvrtkama, odjel za ljudske resurse rješava pitanje zapošljavanja i odabira novih zaposlenika. Međutim, čak i kad je to obavljeno lideri u timu moraju sudjelovati u procesu. Oni će gotovo uvijek intervjuirati kandidate. Najzad, oni su ti kojima će zaposlenici odgovarati i koji će biti odgovorni za njihov uspjeh ili neuspjeh.

Pojedine tvrtke uopće nemaju odjel za ljudske resurse ili je on smješten u matičnom uredu, tako da menadžeri u podružnicama moraju samostalno obavljati zapošljavarije. Nažalost, iako su ti menadžeri obično vješti u svojem području, nisu obučeni i nemaju potrebno iskustvo za uspješno zapošljavanje. Posljedica toga su bezbrojne pogreške - u najmanju ruku izgubljeno vrijeme i trud, a u najgorem zapošljavanje ljudi kojima je bilo suđeno da ne uspiju.

Kao lider ili menadžer, ovu komponentu našeg posla ne smijemo shvaćati olako. Ljudi koje zapošljavamo pridonosit će našem uspjehu ili uzrokovati neuspjeh u ispunjavanju naših ciljeva. 

Provjeravajte kandidate 

Kad god je moguće, kontaktirajte bivše poslodavce kandidata koji vas zanimaju kako biste potvrdili točnost onoga što su iznijeli. Da biste dobili relevantne informacije, pokušajte razgovarati s njihovim bivšim, neposredno nadređenim, a ne s odjelom za ljudske resurse. Neposredno nadređeni je svakodnevno promatrao našeg kandidata, a odjel ljudskih resursa u većini tvrtki nije aktivno uključen u praćenje nečijeg rada.

Sve je više tvrtki koje nerado drugima daju podatke o bivšim namještenicima, ali isplati se pokušati. Jedan od načina na koji možemo pokušati prevladati otpor je naglasiti im da želimo potvrditi informacije, a ne dobiti informacije. Prije no što nazovemo, pripremimo niz pitanja iz kandidatove prijave za posao, životopisa i bilježaka s intervjua. Pobrinimo se da odaberemo značajne detalje vezane uz radno iskustvo kandidata, kako bismo u što kraćem vremenu dobili što više podataka. 

lzgled kandidata 

U većini slučajeva, prilikom početnog kontakta s ljudima, reagiramo na njihov izgled. Osoba atraktivnog fizičkog izgleda, stila oblačenja i nastupa, uredna i privlačna, ima inicijalnu prednost u svim međuljudskim odnosima. To ne znači kako bismo knjigu trebali suditi samo po njenim koricama ili da bismo trebali davati prednost zgodnim muškarcima i ženama. Urednost, ugodan nastup i dobar ukus na području odijevanja i osobnog uređivanja su važni. Ipak, vodite računa da izgledu ne pridajete pretjeran značaj.

Barbara je iznimno privlačna mlada žena. U proteklih je pet godina radila na četiri posla kao trgovački predstavnik i u sva četiri slučaja je bila neuspješna. Menadžeri prodaje bili su toliko impresionirani Barbarinim dobrim izgledom da su pretpostavljali kako će ostavljati dobar dojam na potencijalne klijente i postati uspješna prodavačica. Međutim, Barbara nije imala previše toga drugoga za ponuditi. Toliko je navikla da se izvlači na svoj izgled da nikad nije morala pretjerano naporno raditi.

Nemojte ovo tumačiti u smislu da izgled nije čimbenik koji treba uzimati u obzir. Mnogi atraktivni ljudi posjeduju vještine, motiviranost i sposobnost da obave dobar posao. Budući da su mnogi od nas skloni pridavati izgledu veći značaj no što zaslužuje, morali bismo pomnije proučiti iskustvo iznimno privlačne osobe prije no što donesemo odluku. 

Odajte ljudima priznanje za obavljen posao 

Hvalite postignuća. Neka zaposlenici znaju da se njihov rad cijeni. S druge strane, jedna od najrazornijih stvari koje šef može učiniti je preuzeti zasluge za nešto što je netko od njegovih ljudi učinio, tvrdeći kako je to obavio sam. 

Slušajte ono što se ne izgovara

Negativni ljudi neće oklijevati da nam kažu što im je na umu. Međutim, pravi problemi mogu ostati neizgovoreni. Tirada o nekom navodnom ugnjetavanju može služiti za prikrivanje straha kako ih ne volimo. Negativizam je često poziv u pomoć. Izvlačeći iz njihovih pritužbi ono što nije izrečeno, možemo otkriti prave razloge njihovog negativnog stava.

Reagirajući na takve situacije, odredite što možete reći ili učiniti u tom trenutku kako biste odgovorili na stvarnu situaciju i na ono što navode kao razlog za pritužbu. Reakcija koja nije zadrta ne osuđuje, potaknut će suradnika da otkrije više slojeva emocija, sve dok se ne osjeti shvaćenim. Kad do toga dođe, izglednije je da će osoba biti spremna na suradnju.

Ako osjećamo da se namještenik plaši da ga ne volimo, riješimo neposredan problem, a zatim komentirajmo neke od dobrih stvari koje je ta osoba učinila u prošlosti i uvjerimo zaposlenog kako ga cijenimo i poštujemo.

PREDAJ ZAHTJEV