Kako vratiti motivaciju, što ubija produktivnost na poslu, planiranje i organizacija ureda za bolju produktivnost, te utječe li prostor na produktivnost

  • netinfo.hr
  • 11. svibnja, 2018

Kako vratiti motivaciju na poslu

Motivacija vam je skroz pala i skoro je više ni nema. Zbog toga teško obavljate svoj posao, a možda i loše. Nikako to ne želite za sebe ukoliko želite zadržati posao i ukoliko želite zbog sebe dobro obavljati posao. Ponekad posao neće biti zabavan i u većini slučajeva radite isti posao svaki dan i normalno je da dođete do zasićenja, zato biste u tim trenucima trebali povratiti svoju motivaciju.

Vratite se na početak. Znate za koga radite i ako je taj poslodavac pošten prema vama tada mu to morate i uzvratiti i to poslom za koji ste plaćeni. Neka vam to bude prvi korak prema motivaciji jer u zadnje vrijeme je zaista teško naći posao a i dobrog poslodavca. Sami znate koliko se dobro osjećate kada nešto napravite, tako je i s poslom. Ukoliko ispunite zadatke koje ste si postavili za taj dan, osjećat ćete se odlično. Razmišljajte o tome da netko ovisi o tom vašem poslu, zato posao trebate napraviti kvalitetno. Ako radite kako treba tada će vam i vrijeme prije prolaziti. Promijenite malo način razmišljanja, samo vi možete vratiti tu motivaciju koja vam toliko treba. Volite li svoj posao, sjetite se onih koji posao nemaju, i to na neki način može biti motivacija za posao. Svaki puta kada nešto odradite kako treba u vama raste sreća, a time i motivacija. Što se češće to događa vaše se tijelo navikava na to da mora dobro raditi i imati uspjeh sve češće.

Što ubija produktivnost na poslu

Puno toga može nam odvratiti pažnju od posla i vrlo često se to događa te nam je sve teže raditi, biti fokusirani na svoj posao, imati motivaciju pa s time i produktivnost. Teško je raditi bez motivacije, vrijeme nam sporije prolazi, a tako i često gledamo na sat, stalno tražimo što bismo drugo radili osim onoga što bismo stvarno trebali raditi. Možemo to promijeniti ako smanjimo stvari koje nam odvlače pažnju od posla.

Radite li na kompjuteru, tada imate pristup internetu, a tada možete često pregledavati mailove, društvene mreže, možda neke web shopove i slično. To sve odvlači pažnju od posla, a onih pet minuta za tako nešto pretvori se u više od pola sata. Mobitel također može biti dio tog problema, stalno pisanje poruka, dopisivanje nam oduzima puno vremena. Na taj način nam prođe vrijeme, ali nismo ništa napravili kako treba, onda smo u zaostacima, pa ne stižemo sve obaviti u kratkom roku, a za sve to smo sami krivi. Ukoliko smanjimo surfanje internetom i dopisivanje i napravimo neki plan rada tada će nam sve ići lakše. Sve ćemo stići na vrijeme i imati ćemo dovoljno vremena i za kratke stanke. Naša produktivnost će time samo rasti, a osjećat ćemo samo zadovoljstvo.

Organizacija ureda - bolja produktivnost

Vaša organiziranost može uvelike utjecati na vaš posao pa i na vaš uspjeh. Tu se ne radi samo o organizaciji samog posla već i o organizaciji uredskog prostora. kako vaš ured izgleda, je li uredan, je li vaš radni stol uredan i možete li se snaći među papirima i dokumentima. Možda niste razmišljali na taj način, ali posao može ovisiti i o izgledu vašeg ureda. 

Neuredan radni stol može vas baciti u depresiju jer ne možete se dobro osjećati niti raditi ako imate papira na sve strane, ako vam je stol prašnjav i slično. Ako dobro organizirate prostor u uredu tada ćete i bolje raditi. Posložite papire na svoje mjesto, u fascikle ili možda na police ili ormare. Neka sve ima svoje određeno mjesto, a za to vam i služi uredski pribor. Stavite u ured neku biljku, ona će vam donijeti malo prirode i života u četiri zida u kojima provodite većinu dana. Vaša produktivnost će se sigurno poboljšati ako napravite dobru organizaciju ureda, osjećati ćete se smireno i opušteno jer nećete morati nervozno pretraživati jedan papir među gomilom drugih ili tražiti mali papirić gdje ste nešto zabilježili.

Planiranje za bolju produktivnost

Strateško je planiranje upravljačko sredstvo (alat) i poput drugih upravljačkih sredstava, koristi se samo za jednu svrhu- pomoć organizaciji da napravi bolji posao. Strateško planiranje može pomoći organizaciji da fokusira svoju viziju i prioritete u odnosu na promjenjivu okolinu te osigurati da članovi organizacije rade na ostvarivanju istih ciljeva.  Strateške su odluke temeljne i usmjerene prema budućnosti. Operacijsko planiranje je dnevna primjena strateških odluka.

Strateški plan iznosi prioritete koji se trebaju postići u narednih nekoliko godina, operacijski plan donosi akcije koje se trebaju poduzeti naredne godine, a koje će voditi prema strateškim prioritetima. Dugotrajno planiranje naglašava da postojeće znanje o budućim uvjetima je dovoljno pouzdano da osigura pouzdanost plana tijekom njegove primjene.

Strateško planiranje pretpostavlja da organizacija mora biti prijemljiva na okolinu koja je dinamična i često teško predvidiva. Strateško planiranje naglašava važnost donošenja odluka koje stavljaju organizaciju u poziciju uspješnog odgovaranja na promjene u okolini. Naglasak je više na cjelovitoj usmjerenosti  nego na predviđanju specifičnih, godina po godina, konkretnih ciljeva. Fokus strateškog planiranja je na strateškom menadžmentu, to jest, primjeni strateškog mišljenja na posao kojeg radi organizacija radi postizanja svoje svrhe.

Planiranje samo za sebe ne proizvodi rezultate. to je sredstvo, a ne cilj.

Plan treba primijeniti kako bi proizveo rezultate. Dobro napravljen plan povećava šanse da aktivnosti iz dana u dan postignu željene rezultate. Planiranje pomaže članove organizacije da se usmjere na prave prioritete, to unapređuje radni proces ljudi koji rade zajedno na ostvarivanju prioriteta.

Utječe li prostor na produktivnost

Istraživanja su pokazala da bi djelatnici trebali imati prostor gdje će se osjećati što je bolje moguće. Monotona i strogo uređena radna mjesta ubijaju kreativnost, studije su pokazale da su zaposlenici 38 posto produktivniji kada u blizini radnog mjesta stave pokoju biljku. Prirodno svjetlo također povećava produktivnost, a psiholozi upozoravaju na položaje stolova koji govore o moći svake osobe i o međusobnim odnosima.

Evolucijski, prostor u kojem obitava je uvijek bio bitan za čovjeka. Volimo prostore u kojima imamo pregled situacije i najčešće ne volimo biti izloženi leđima da nam se netko može prišuljati. Dakle, iznimno je bitno da nam prostor u kojem radimo daje osjećaj ugode i sigurnosti.

Razmislite malo – gdje vam najčešće dolaze dobre ideje ili gdje se najčešće sjetite zadatka koji niste završili? Najvjerojatnije je odgovor, pod tušem, dok usisavam, dok perem zube, dok šećem psa… Svim navedenim primjerima je zajedničko da je riječ o situacijama kada smo opušteni. U staklenom uredu, za sterilnim stolom, s osnovnim rekvizitima i u utegnutom odijelu ili suknji, dok kolege prolaze pored vas i vire u vaš ured, teško da ćemo biti opušteni, a samim time i produktivni. 

PREDAJ ZAHTJEV